Apr 17, 2012

Harga Cermin Kalis Peluru RM45,933?

Di Sao Paulo Brazil, golongan sederhana mula mengubahsuai kereta mereka supaya menjadi kalis peluru bagi melindungi diri daripada tembakan perompak yang selalu berlaku di persimpangan lampu isyarat dan semasa kesesakan jalan raya di ibu kota negara itu.

Keadaan sebuah kereta selepas diuji di makmal
DuPont adalah sebuah firma bahan kimia memperkenalkan fiber kevlar dan kaca SentryGlas yang kalis peluru serta dipasang pada kenderaan untuk golongan sederhana di Brazil sejak tahun 2008.

Kit kalis peluru itu kebiasaannya boleh dipasang pada kereta jenama Chevrolet, Honda dan Kia.  Selain kenderaan persendirian, kit itu akan dipasang pada teksi bagi memastikan keselamatan penumpang menjelang Piala Dunia 2014 dan Sukan Olimpik pada tahun 2016 di Rio de Janeiro.

Peralatan kalis peluru itu dijual pada harga RM45,933 dan seberat 90 kilogram mengambil masa hanya 15 hari untuk dipasang.

 



5 comments:

azu said...

msia xperlu cermin kalis peluru kot..cari kalis perompak tegar..rompak kete pompuan tgh drive..isk tu plg ngeri..minta pasni diorg wat cermin tahan lasak. safety 4 women!

obat penyakit wasir said...

salam kenal ..

pengobatan kanker payudara said...

hebat ya desainnnya ..sipp

Unknown said...

boleh cuba export ke malaysia nie.. :)

obat kanker payudara tradisional said...

nice gan artikelnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...