Oct 1, 2011

Mohd Safee Sali, Jesper Blomqvist & Jason McAteer Perkuat Selangor Malam ini..

KEBANGKITAN dramatik Selangor dalam perebutan slot ke suku akhir Piala Malaysia tempoh hari bakal dijadikan azimat buat skuad Gergasi Merah itu merampas kembali trofi Piala Sultan Selangor dari tangan musuh tradisi Singapura apabila mereka membuat perhitungan di Stadium Shah Alam malam ini.

 Skuad pilihan Selangor yang dibelasah teruk 6-0 tahun lalu semakin yakin membalas dendam kekalahan memalukan itu apabila tampil diperkuatkan dengan penyerang sensasi, Mohd Safee Sali serta dua bekas pemain Manchester United dan Liverpool, Jesper Blomqvist dan Jason McAteer.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, semua pemain tekad melakar kejayaan kali ini sebagai hadiah kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah sempena ulang tahun pertabalan ke-10 Sultan Selangor.

“FAS memberi sokongan penuh kepada usaha untuk merampas kembali Piala Sultan Selangor selepas kali terakhir dimenangi pada 2008. Kami memandang serius pertemuan dengan Singapura kerana kemenangan kali ini amat penting buat hadiah kepada Sultan Selangor sempena ulang tahun pertabalan ke-10 tahun ini.

“Bagi Selangor, perlawanan Piala Sultan Selangor ini juga sebagai persiapan terbaik sebelum mengharungi peringkat suku akhir Piala Malaysia 10 Oktober depan dengan Perak,” katanya.

Sejak piala itu diperkenal, Selangor dan Singapura masing-masing memenanginya empat kali dan menjadi pemenang bersama pada 2004.

sumber:myMetro

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...